De deler for eks ut poeng for aktiviteter på blogg og annet. Noen premierer de ansatte med reiser og mye skryt.Professor Tor W. Andreassen uttaler seg i artikkelen og nevner ting som
Kan fort bli lei, Statushierarki, Tidstyv så ikke mye positivt å hente der!
Dette kan sikkert bidra positivt for de ansatte som føler seg litt usikker på det å bruke nette uten for jobbrelaterte oppgaver. For folk som er sjenert og tilbakeholdene (gråmus) på kontoret, kan det hjelpe for å bli litt mer inkluderende og få seg noen nye venner.
Det negative er at det kan skape splid i arbeidsmiljøet, ekskludere folk, ta for mye fokus fra arbeidet og sikkert mer.
Jeg for min del ville ikke innført dette i min bedrift. Jeg liker bedre at vi premieres for godt utført ARBEID!! Det er min mening, hva er din??
Enig med du :) Utført arbeid bør være fokus , så blir spørsmålet om det blogging skal legges innunder jobbeskrivelsen .
SvarSlettEt godt innlegg! Du har med både positive og negative sider ved dette om blogging i arbeidstiden. Du har konkludert med hva DU ville gjort om du var sjef. Veldig bra!
SvarSlett